............ | |
Το έργο LEGA δημιούργησε την απαραίτητη τεχνολογική υποδομή η οποία θα επιτρέψει μια νέα προσέγγιση στο χώρο της παροχής υπηρεσιών βασισμένων στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, με την προσδοκία το νέο αυτό μοντέλο να αποδειχτεί περισσότερο ευεργετικό και προσοδοφόρο από τα τρέχοντα, τόσο για τους μαθητευόμενους (στο σχολείο ή στο σπίτι) όσο και για τους παροχείς των εν λόγω υπηρεσιών. Στα πλαίσια του έργου αναπτύχθηκε μια μεθοδολογία και τα κατάλληλα εργαλεία λογισμικού για την υποστήριξη α) της κατασκευής εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων διερευνητικού χαρακτήρα βασισμένων στη χρήση «νοητικών εργαλείων», ψηφιακών κατασκευών και μοντέλων, και β) στη διάθεση καινοτομικών δια-δικτυακών υπηρεσιών, δομημένων γύρω από τέτοιου είδους εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες και τα εργαλεία λογισμικού αναπτύχθηκαν γύρω από την ιδέα της κατασκευής και χρήσης παιχνιδιών με υπολογιστές. Επίσης πραγματοποιήθηκε διάχυση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του τύπου «LΕGΑ» στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική σε όλο το ηλικιακό φάσμα των εκπαιδευτικών οργανισμών. Επιπρόσθετα, η τεχνολογία και προσέγγιση LΕGΑ εφαρμόστηκε σε χώρους άτυπης εκπαίδευσης όπως τα μουσεία. Το έργο ανέπτυξε και θα εφάρμοσε μια μέθοδο για την δημιουργία και την υποστήριξη μιας κοινότητας δράσης, με μέλη που είναι κατανεμημένα σε διαφορετικούς οργανισμούς, αποτελούμενα από μαθητές, εκπαιδευτικούς, τεχνολόγους, διοικητικούς υπεύθυνους, ερευνητές και γονείς. Στα πλαίσια του έργου δημιουργήθηκε μια κοινότητα (της κοινότητας LeGa) κατανεμημένη σε διάφορους οργανισμούς, η οποία θα μοιράζεται εμπειρίες και θα εφαρμόζει ιδέες για υπολογιστικά περιβάλλοντα σε μορφή παιχνιδιών τα οποία θα στοχεύουν στην εκπαιδευτική καινοτομία. Τα μέλη της μαθαίνουν και ανταλλάσσουν απόψεις για τις εφαρμογές τους σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια και μοντέλα με κατάλληλα εργαλεία για την κατασκευή διερευνητικού λογισμικού. Η κοινότητα αυτή αποτελείται από μια ομάδα η οποία περιλαμβάνει μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, μια ομάδα εκπαιδευτικών αντίστοιχα για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, μία ομάδα πεπειραμένων δημιουργών εκπαιδευτικού λογισμικού, μια ομάδα εκπαιδευτικών ερευνητών και μια ομάδα διοικητών στελεχών (από το χώρο των επιχειρήσεων και της εκπαίδευσης). Τρεις είναι οι κεντρικές ιδέες γύρω από τις οποίες δημιουργήθηκαν ομάδες συνεργατικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων: Σενάρια που βασίζονται στην έννοια των ιστορικών ταξιδιών στο χρόνο και το χώρο. Οι μαθητές ασκούν εμπορευματικές δραστηριότητες σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου με στόχο να ανιχνεύσουν για ποιους λόγους μεταβλήθηκαν οι αξίες των αγαθών στη διάρκεια διαφόρων εποχών ή ποιες επιδράσεις άσκησαν οι γεωπολιτικές συνθήκες στο εμπόριο και αντιστρόφως. Αναλαμβάνουν ρόλους συμπληρωματικούς ή ανταγωνιστικούς και προσπαθούν να εκτελέσουν αποστολές μέσα στο ιστορικό πλαίσιο κάθε εποχής, μαθαίνοντας έτσι στοιχεία για την εποχή και αναπτύσσοντας τις μαθησιακές τους δεξιότητες. Αναπτύχθηκαν επίσης και υλοποιήθηκαν σενάρια γύρω από την προσέγγιση φυσικών φαινομένων μέσω προσομοιώσεων. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν ως ερευνητές χρησιμοποιώντας τα εικονικά εργαλεία LeGa (φωτογραφική μηχανή, μέτρο, χρονόμετρο, πίνακα, γράφημα) για να ανακαλύψουν νόμους που διέπουν τις κινήσεις σωμάτων. Διερευνούν τα εικονικά μοντέλα χειριζόμενοι τις μεταβλητές τους, να αναπαριστούν με διαφορετικούς τρόπους το φαινόμενα και τέλος να κατασκευάζουν νέα εικονικά μοντέλα ορίζοντας τους κανόνες και τους νόμους της συμπεριφοράς τους, βελτιώνοντας έτσι την αντίληψη τους για το φυσικό κόσμο. Οι εφαρμογές αναπτύχθηκαν, στηριζόμενες στην μηχανή LEGA, και εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν από τους συμμετέχοντες φορείς. |
|